De Knal

Gister 22 februari werden we voor het laatst gewekt om 5 uur door keiharde foute ghanese muziek dat naast ons raam werd afgespeeld. Na weer een lekker gebakken eitje als ontbijt vertrokken we weer in ons vertrouwde busje, richting Kumasi. Wegens een korte staking van de buschauffeur was dit anderhalf uur later dan gepland. We zouden eerst alleen naar de markt gaan, de grootste markt van West-Afrika maar volgens verhalen hoorden we dat de Boti falls ook zeker de moeite waard waren. Zo kwamen we op het idee om ze te combineren. Na genoten te hebben van de verfrissing van de waterval en het prachtige uitzicht op de umbrella rock gingen we op weg naar de markt in kumasi maar ons plan was te mooi om waar te zijn. Onderweg werden we wakker geschud door een enorme knal….. een klapband dus. We stonden een uur in de brandende zon met de gedachten dat we de markt niet meer zouden halen. Met een nieuwe band gingen we opzoek naar een nieuwe reserveband en dat is nog niet zo makkelijk in Ghana. Nadat we eindelijk een gevonden hadden moesten hij nog onder de bus worden bevestigd. Voor ons een uitgelezen kans om aan een aantal schattige kindjes wat balonnen uit te delen. Na al het oponthoud  konden we nu echt richting Kumasi. Uiteindelijk zaten we rond 11 uur aan onze maaltijd. Na de kleine  tegenslagen van vandaag gingen we nog even helemaal los in de club die naast het restaurant was. Het plan was om de volgende morgen op tijd te vertrekken, maar ook dit werd verstoord, dit keer niet door de buschauffeur, maar door de kok die nog niet was gearriveerd dus het ontbijt klaar te maken.

Aside | Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op De Knal

1. Annet Boersma zegt:

Aiiiii…. dat is gelukkig goed afgelopen!!
    Niet nog meer van dit soort “grapjes” graag…
    Nog een hele fijne en mooie week verder!
    Groeten uit een zonnig Engelbert.